Friday, October 17, 2008

...^Bersyukur ngan apa yang kita ada (Sambungan)^...


Halliuuuuuuuu........


Thank u for u all, sebab masih sudi nak singgah kat "Rumah" aku nie...hehehehhe

aku nak sambung cerita yang belum pun dikongsikan bersama kemarin.....:)


Apa yang kita harus bersyukur?


1. Hidup

~ Apabila kita bagun dari tidur, perkara yang harus kita lakukan ialah mengucap syukur kepada Tuhan sebab masih memberikan kita nafas untuk terus menetap di bumi ini..Bersyukur yang Tuhan ,masih mahu kita menikmati keindahan ciptaanNya...dan bersyukur akan kesihatan yang Dia masih berikan..


2. Keluarga

~ kita harus bersyukur kepada Tuhan akan keluarga yang bahagia yang kita ada sehingga saat ini..Tanpa mereka kita tidak akan menikmati hidup di dunia ini sebagai "seorang pendatang yang hanya menumpang di bumi yang sementara ini"..Hormatilah keluargamu, sayangi lah mereka..sebab mereka lah "Harta" yang Tuhan berikan kepada kita....Ibu Bapa,adik beradik....kasihi lah mereka!


3.Kawan.

~Kawan adalah keluarga kedua kita...kawan lah yang menjadi "ibu bapa, mahupun adik beradik kita"..berapa banyak kah kawan yang kamu miliki?berapa kali kah kamu menyakiti hati kawan mu?tanya soalan ini dalam diri anda sendiri...hargai lah kawan kita..kasihi lah mereka!sebab kawan juga anugerah daripada Tuhan..bagi aku, selain keluarga, kawanlah yang banyak membantu, mengihiburkan dan tempat kita mengadu permasalahan kita!!


* bagi aku, perkara2 diatas lah yang aku harus bersyukur....sebab, tanpa nafas yang hidup, aku tidak dapat lagi mengasihi keluarga dan kawan2 ku...Tetapi dengan hidup @nafas yang aku masih ada, aku harus menghargai segala yang ada disekeliling ku selagi aku mampu*

No comments: